tisdag 18 november 2014

Ramona den andra

 
Jag stickade ju en Ramona i somras som nu bor i Petras magasin och trots att stora stickor verkligen inte är min melodi blev jag verkligt kär i koftan både som stickning och som plagg. Därför har jag nu stickat mig en egen. I samma färg, fast jag köpte garnet under märket Geilsk. Min är lite nättare, lite kortare och har bara två knappar. Det gick bara åt drygt 2 nystan tunn ull och nästan 3 nystan tweed vilket innebär nästan 600 meter garn i enkel sträckning. 


 
Jag älskar den redan! Perfekt till både klänning och jeans. Mönstret heter förresten Ramona cardigan och är ett perfekt standardmönster på en kofta med raglan uppifrån och ner.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg! Blir så fint med de små prickarna som bryter av det blåa :)

    SvaraRadera